СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування

від 04 листопада 2015 року

Веде засідання Голова Комітету ВЛАСЕНКО С.В.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добрий день, шановні колеги! У нас на засіданні комітету присутні 13 членів комітету, що відповідно до Закону України "Про Комітети Верховної Ради України" надає мені можливість оголосити засідання Комітету з питань  державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування відкритим.

Оскільки наш секретар нашого комітету Олексій Гончаренко з поважних причин відсутній на засіданні комітету, його не буде,  я би тоді, за нашою доброю традицією, попросив  би Олену Володимирівну Ледовських.

 

ЛЕДОВСЬКИХ О.В. Мы тут обсуждали, что если сейчас вы выйдете на 5 минут, получится узурпация власти.  (Сміх у залі)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Насправді… Я вам скажу честно, я такую "узурпацию власти" підтримую двома руками. От саме таку. Да, матріархат, історично. Все нормально.

Тому, я думаю, що ми не заперечуємо, щоб Олена Володимирівна Ледовських виконувала функції секретаря. Але ми за це рішення повинні проголосувати. Хто за таке рішення, прошу голосувати.

Дякую.

Хто проти? Немає. Хто утримався? Немає. Рішення прийнято одноголосно.

Вам роздано проект порядку денного засідання нашого комітету. Якщо немає суттєвих зауважень, то прошу підтримати за основу.

Хто за таку пропозицію, прошу проголосувати.

Дякую.

Хто проти? Немає. Хто утримався? Немає.

Чи є зміни, доповнення і пропозиції до порядку денного? Шановні колеги, ми отримали листа від одного з наших колег. Для протоколу, до нас приєднався наш колега Олег Іванович Березюк, а відтак нас 14 на засіданні комітету.

 

ЛЕДОВСЬКИХ О.В.  Нет, я возражаю. Олег Иванович, я написала, что вы відсутні. Что, мне переписывать что ли?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, до нас надійшов лист, до комітету надійшов лист від нашого колеги пана Єгора Фірсова, який просить розглядати поданий ним законопроект 3091 лише за його присутності, а відтак, я прошу перенести третє питання порядку денного, виключити його із… Оскільки пана Фірсова нема, він сказав, що він не зможе бути на сьогоднішньому комітеті, виключити… (Шум у залі) Тобто ми не рухаємо це питання? Бо він мені вчора сказав, що скоріше за все, що його не буде.

 

_______________. Малося на увазі, щоб воно було, ну, плаваючим. Він з'явиться – і тоді ви його…..

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, якщо він з'явиться, то…

 

_______________. Він вже їде.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Тоді дякую. Але просто наголошую, що він надіслав листа, де він просить розглядати цей законопроект лише за його присутності. Тому третє питання у нас буде, напевно, дійсно плаваючим.

 

КУРИЛО В.С. …нехай призначить нам засідання комітету, коли йому зручно.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, Віталій Семенович, ми, як правило, толерантний комітет, ми…

 

КУРИЛО В.С. … ми не прийдемо, чи що?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Коли наші колеги нас просять, ми йдемо, як правило, виконуємо їх пропозицію, йдемо назустріч.

Тому, колеги, якщо немає змін, доповнень до порядку денного, тоді прошу проголосувати порядок денний в цілому. Хто - "за"? Дякую. Хто проти? Немає. Хто утримався? Немає. Рішення прийнято одноголосно.

Переходимо до питання першого порядку денного: про зміни, встановлення меж міста Гірське Попаснянського району Луганської області. Доповідає Микола Трохимович Федорук. Будь ласка, Микола Трохимович.

 

ФЕДОРУК М.Т. Шановні колеги, ми на підкомітеті розглянули дане питання, обговорили його всебічно. І, не дивлячись на те, що там є деякі, як це сказати делікатно, деякі неузгодженості на сьогоднішній день із порядком про зміну меж, все-таки пропонує підкомітет, враховуючи, ми заслухали - тут присутній секретар міської ради, яка виконує повноваження голови і спеціаліст, - і ми прийняли рішення на підкомітеті: рекомендувати комітету прийняти дане рішення і рекомендувати Верховній Раді змінити межі міста Гірське Попаснянського району Луганської області.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Колеги, чи є у нас питання до Миколи Трохимовича? Микола Трохимович, а можна уточнити, в чому там у нас питання до… такі, як ви сказали, неузгодженості?

 

ФЕДОРУК М.Т. Тому що немає копії генерального плану населеного пункту та рішення про його затвердження. В проекті землеустрою відсутні  ………. і схеми землеустрою і техніко-економічне обґрунтування і так далі. Справа в тому, що сьогодні рішення це місто Гірське проводить, хоче змінити межі з 2010 року. Там треба приєднати до міста дві вулиці, дві чи три вулиці, декілька будинків, які фактично з середини, там, 1960-х років є на території міста. І вже на сьогоднішній день Луганською обласною радою… Луганська обласна рада не функціонує і Попаснянська районна рада, здається, також не функціонує. Але необхідні рішення в 2010 році були прийняті, а зараз, коли змінився порядок прийняття наших рішень, коли треба проект землеустрою і так далі, цих документів на сьогоднішній день, вони не підготовлені. Але, враховуючи ситуацію, пропонується прийняти відповідне рішення, тому що межі райони були вже змінені з урахуванням того, що місто Гірське збільшить свою територію, там, на 77,39 сотих гектара.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, давайте тоді послухаємо секретаря виконуючого обов'язки.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, будь ласка.

 

 КУРИЛО В.С. Я просто трішки знаю ситуацію з тієї території, щоб було зрозуміло. Місто Гірське воно входило адміністративно до складу міста Первомайська. Ну, Первомайське більш велике місто обласного підпорядкування, а гірське маленьке входило туди. Місто Первомайськ залишилось на тій території сепарській, а гірське на цій території. Місто Гірське, ми з вами передали рішенням Верховної Ради до Попаснянського району, а оці плани всі залишились в Первомайську і воно не було доведено до кінця ця справа, там, приєднання трішки територій. Там, секретар є тут, да?

 

_______________. Да.

 

КУРИЛО В.С. Так я говорю ж, да?

 

ПЄНКІНА Т.В. Да, да, да.

 

КУРИЛО В.С. От. Тому не вистачає і документів, і не було доведено до кінця. Зараз немає, там, ні обласної ради, немає ради Попаснянської, яка не сформована і вибори там не проводились. Тому рішення до Верховної Ради, щоб ми це провели…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Віталій Семенович.

Хто ще із колег, членів комітету хотів…

 

КУРИЛО В.С. Крамоли там немає ніякої, просто технічні питання…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Крамола є завжди у нас.

Хто із колег ще хотів виступити? Ніхто. Будь ласка… А я просто приїхав з комісії по прокуратурі, тому вибачайте, деколи буде…

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, пані секретар. Якщо можна, тільки представтеся, будь ласка, бо в нас тут йде стенограма.

 

ПЄНКІНА Т.В. Я секретар ради, Гірської міської ради, виконуючий обов'язки, Попаснянського району Луганської області Пєнкіна Тетяна Вікторівна.

Я, якщо треба доповісти по змінах до проекту нашого землеустрою, я дам, щоб доповів землевпорядник Гірської міської ради, так як вона займалася цими всіма питаннями.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А скажіть мені, будь ласка, чи можна хоча би теоретично ці документи виготовити?

 

ПЄНКІНА Т.В. Зараз ні, в цей момент – ні.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А чому?

 

ПЄНКІНА Т.В. Ну, щодо питання змін, тому що в міській раді немає коштів, щоб…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто це лише питання коштів, чи це питання…

 

ПЄНКІНА Т.В. Ні, не коштів, тому що в нас немає таких зараз… немає, де нам їх виготовити. Зараз же Луганської ради немає, Первомайська міста немає, всі вони знаходяться на території окупованій.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто документи фактично перебувають… Якщо вам зручніше говорити російською мовою, будь ласка, говоріть російською мовою, не переживайте за це. Чи правильно я розумію, що всі документи базові перебувають, по суті, на окупованих територіях і до них немає фізичного доступу?

 

ПЄНКІНА Т.В. Немає, немає.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Будь ласка, землевпорядник, якщо можна, щоб тоді декілька слів, більш конкретно.

 

КРАВЦОВА М.І. Добрий день. Мене звуть Кравцова Марина Іванівна, я спеціаліст першої категорії землевпорядників Гірської міської ради. Питання встає щодо відсутності  генерального   плану. Генеральний план він фактично  є, але він  знаходиться у відділі архітектури та містобудування Первомайської міської ради. І  не маємо ніякої можливості його  оттуда просто забрати, оскільки  мешканцям нашого міста немає доступу до міста  Первомайська.  От у чому все питання, от у чому це питання, от у чому ця проблема є. А сам  генеральний план він є, він є, тільки він залишився у місті Первомайську.  Оскільки ми були місто, підпорядковане місту Первомайську і відділ  архітектури  і…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я все зрозумів, тобто документи фізично  зберігалися там. Тобто ми фізично  не можемо потрапити, оскільки ця територія не підконтрольна українській владі.

 

КРАВЦОВА М.І. А фактично  до нас приєднуються тільки  4 вулиці, це  житловий масив, це  землі житлової громадської забудови, там де проживають мешканці нашого міста з юридичною адресою місто Гірське,  але земля Попаснянського району.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Шановні колеги,  які будуть думки?

 

_______________.  Підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, будь ласка.

 

_______________.  Підтримати обов'язково. Але  я хочу звернути увагу всіх своїх колег. Дівчата з Донбасу прекрасно говорять українською мовою. А ми, коли вносила Альона Іванівна законопроект по державній службі, ми думали, чи справимось ми, чи ні, якщо не напишемо "інші мови".

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. (Шум у залі) Ні, він щось має до дівчат  з Луганської області. І це добре, насправді.

Колеги, тоді була одна  пропозиція: підтримати подання Луганської  обласної ради щодо зміни меж Гірське Попаснянського району  Луганської області  та доручити народним депутатам України – членам комітету розробити та внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови  Верховної Ради України про зміни і встановлення меж міста  Гірське Попаснянського району Луганської області. А також рекомендувати Верховній Раді України підтримати подання Луганської обласної ради  щодо зміни і встановлення меж міста  Гірське Попаснянського району  Луганської області, прийнявши за основу  та в цілому  відповідний проект  постанови  Верховної Ради України.

Хто за таке рішення, прошу проголосувати. Дякую, колеги. Хто – проти? Немає. Хто  утримався?  Немає. Рішення прийняте одноголосно. 

Тоді, за традицією, ми доручимо  відстоювати позицію комітету  з трибуни Верховної Ради Миколі Трохимовичу Федоруку. Якщо немає заперечень, прошу підтримати голосуванням.

Хто – "за"?  Дякую, колеги. Хто – "проти"? Хто утримався? Немає. Рішення прийнято одноголосно.

Ми переходимо до… З вашого дозволу, колеги, я дещо зміню черговість питань порядку денного, бо, на жаль, Альона Іванівна Шкрум мусить бігти на засідання міжпарламентського комітету… міжурядового комітету асоціації, якщо я не помиляюся.

І тому я виношу на розгляд четверте питання нашого порядку денного: про проект Закону про внесення змін до статті 21 Закону "Про державну службу" (щодо обов'язкового оприлюднення в Інтернеті інформації про вакантні посади державних службовців) (реєстраційний номер 2427а). Будь ласка, Альона Іванівна.

 

ШКРУМ А.І. Дякую.

Це законопроект 2490, якщо я не помиляюсь. Правильно? Щодо  обов’язкового оприлюднення…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. 2427а, Альона Іванівна. Вас приємно слухати завжди, але 2427а.

 

ШКРУМ А.І. Так, так, так.

Дійсно, законопроектом пропонується оприлюднювати інформацію про вакантні посади державної служби на сайті Нацагентства України з питань державної служби, а також пропонується підкласти довідку з введення відкритого реєстру вакантних посад державної служби. І тому ці зміни вносяться в законопроект, який вам… (Не чути) … перше читання і має бути винесений на друге читання вже наступного четверга. А, по-друге, …………… внести ці зміни до закону, який фактично так і не вступив ……… дію якого ми зупиняємо…… Тому пропозиція – відхилити.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Альона Іванівна. Я чую, що ви закінчили.

Колеги, чи є запитання до Альони Іванівни по цьому законопроекту? Якщо немає, то тоді прозвучала одна пропозиція. Дійсно, у зв'язку з прийняття, по суті, з тим що комітет закінчує підготовку до другого читання законопроекту про державну службу, необхідність в цьому законопроекті відпала. Тому є пропозиція відхилити цей законопроект як неактуальний за станом на сьогоднішній день, оскільки я дуже сподіваюся, що найближчим часом Верховна Рада проголосує Закон про державну службу.

Немає інших пропозицій, колеги? Якщо так, то хто за це рішення, прошу проголосувати. Дякую. Хто проти? Немає. Хто утримався? Немає. Рішення прийнято одноголосно.

Якщо це питання прийдеться доповідати з трибуни Верховної Ради, то позицію комітету я би запропонував обстояти Альоні Іванівні Шкрум. Хто за таке рішення, прошу голосувати. Дякую. Хто проти? Немає. Хто утримався? Немає.

 

_______________. Олег Романович.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Олег Романович голосує "за", я бачу.

Колеги, я хочу проінформувати вас про те, що у вас в матеріалах комітету знаходяться висновки Головного юридичного управління по Закону "Про державну службу". Вони достатньо об'ємні, але вони, здебільшого, носять, ну, скажімо так, технічний… скоріше, технічний характер.

В принципі, ми висловились по цьому законопроекту. Ми рішення відповідні прийняли. Можливо, я надам слово Альоні Іванівні по цих висновках.

І якщо буде потреба, якщо буде потреба, то ми можемо їх швидко обговорити. Але якщо такої потреби не буде, то можемо їх і не  обговорювати. Ми як комітет маємо повноваження зробити і одне,  і друге.

Будь ласка.

 

ШКРУМ А.І.  Я дуже коротко можу, з вашого дозволу, доповісти.

Дійсно, ми отримали зауваження. А вони на 14-и сторінках. Але більшість з них технічні. Ну, наприклад, ми дублюємо Положення про мови в нашому законопроекті про українську мову, ми це з вами знали, це було наше політичне рішення. Нам говорять про те, що не треба їх дублювати.

Або, наприклад, ми говоримо про те, що особа, яка може пройти на категорію "а", має мати досвід не тільки державної служби, а може й мати досвід управлінський. І нам… нас просять розтлумачити, можливо, і в законопроекті, що таке "управлінський досвід", на управлінських посадах.

Ну, я думаю, що скоріше це буде тлумачити НАДС в своїх підзаконних актах, якщо будуть такі  проблеми. Одне з великих зауважень, яке повторюється всюди, я маю про нього сказати, ми звужуємо, як ви знаєте, коло осіб, що належать до державної служби, і цим самим ми маємо вносити зміни в дуже багато інших Законів: про Антимонопольний комітет, про Центральну виборчу комісію, про Рахункову палату, про все інше.

В день, які принципові зауваження ми вносимо, але ми прийняли рішення на робочій групі, на підкомітеті доручити Кабінету Міністрів напрацювати ці законопроекти протягом шести місяців і внести ці  законопроекти, змінити за допомогою саме залучення цих органів державної влади. Ні в першому читанні, ні під час напрацювання до другого ми не мали технічної можливості просто напрацювати всю кількість цих величезних змін, всі інші законопроекти. Тому. я думаю,  що це буде залишатися… на Кабінет Міністрів буде покладений, і ми будемо як комітет слідкувати, щоб Кабінет Міністрів, дійсно, ці зміни вніс. Оце, якщо коротко, найбільш…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Але ми теж з цього приводу приймали відповідне рішення на комітеті.

 

ШКРУМ А.І. Так.

Кабміну доручено два місяці, якщо не помиляюсь. Місяць. Ну, я сподіваюсь, що ми всі разом встигнемо.

Єдине, що… От оце у мене все по зауваженням науково-експертного. Єдине, що в нас є дві технічні поправки, які я б хотіла озвучити. Якщо дозволите, Сергію Володимировичу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, давайте ми для початку визначимося, що ми робимо з висновками і зауваженнями юридичного управління. Я вважаю, що нам треба… що комітет прийняв їх до уваги, і на цьому ми це питання закрили. Тобто нам нема сенсу розглядати 14 сторінок. Тим більше, що вони, дійсно, носять технічний характер і стосуються тих питань, які ми вже обговорювали і по яких ми приймали рішення.

Немає іншої думки, колеги? Ніхто не наполягає на тому, щоб розглядати зауваження юридичного управління?  Якщо немає, то тоді ми просто приймаємо це до уваги.

Будь ласка, Альона Іванівна, щодо технічних правок.

 

ШКРУМ А.І.  Щодо технічних правок, роздана вам має бути сторіночка одна, 1220 правка та 1231. Це набрання чинності закону.

Ну, ви знаєте, що ми закон розглядали досить суттєво, серйозно. Тому декілька разів переносили набрання чинності. Зараз  він набирає чинності з 1 січня 2016-го, крім… І була правка пана Гончаренко щодо того, що  статті ще фіксують діяльність системи навчальних закладів підготовки, перепідготовки та спеціалізації державних службовців, набирає чинності з 1 липня. І ми її прийняли.

Але ми  розуміємо, що якщо закон набере чинності зараз з 1 січня, то і саме фінансування цих органів, які забезпечують підвищення кваліфікації державних службовців, воно має теж починатися з початку бюджетного року. Інакше вони будуть просто не профінансовані з 1 січня до 1 липня там 2013-го… 2016-го, вибачте.

Тому моя пропозиція зараз, 1220, була у нас врахована, відхилити, а от 1231 якраз була відхилена, її врахувати частково і зробити так, що всі державні органи, які забезпечують підвищення кваліфікації держслужбовців, теж набирали чинності з 1 січня з бюджету.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, чи є запитання до Альони Іванівни.

 

_______________.  Немає.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Як уже я мрію проголосувати цей законопроект у Верховній Раді, ви собі не уявляєте.

 

ШКРУМ А.І. Я також.

 

КУРИЛО В.С. А не стосується це того, що ті, хто працює в системі освіти…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ні-ні, ми ж тоді приймали  окреме… Ми ж приймали окреме рішення тоді, Віталій Семенович, ми ж приймали, що до тих наукових закладів, за якими зберігається статус державних службовців, ми ж по них приймали окреме рішення. Це не… Ні-ні, це не це. Це тільки фінансування.

Колеги немає заперечень, щоб ми зараз проголосували цих дві правки і змінили рішення, попереднє рішення  комітету? Якщо немає, то я, з вашого дозволу, ставлю на те, щоб змінити рішення комітету і скасувати… відхилити поправку 1220 нашого колеги Олексія Гончаренка. Хто за таке рішення, прошу проголосувати. Дякую. Хто проти? Немає. Хто утримався? Немає. рішення прийнято одноголосно. І хто за те, щоб раніше відхилену правку того ж колеги нашого Гончаренка, 1231, була врахована частково в запропонованій редакції.

Хто – "за"? Дякую, колеги. Хто проти? Немає. Хто утримався? Немає.

Тоді я змушений, на жаль, ще раз переголосувати законопроект з урахуванням цих двох правок. Хто за те, щоб підтримати законопроект про державну службу в другому читанні з урахуванням тільки що проголосованих поправок, прошу проголосувати. Дякую. Хто проти? Немає. Хто утримався? Немає. Чергове рішення прийнято. Дякую.

Тоді ми закінчили питання четверте порядку денного. Ми переходимо до питання другого порядку денного.

 

ШКРУМ А.І. Сергій Володимирович, вибачте, що я вас перебиваю. Можу я поінформувати комітет про одну маленьку також деталь.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, будь ласка.

 

ШКРУМ А.І. Так, на наш комітет прийшов лист пана Гройсмана, а до нього в свою чергу написав Прем'єр-міністр України пан Арсеній Яценюк з приводу нашого з вами законопроекту і  напрацьовано до другого читання. Він безперечно цей  законопроект підтримує, але, разом з тим, зазначає у своєму листі, що реформа інституту державної служби повинна передбачати її істотного оновлення з урахуванням законодавчо визначених вимог   до рівня професійної компетентності. І має бути розроблений механізм оновлення всієї категорії А вищого корпусу державної служби за допомогою відкритих та прозорих конкурсів, а пізніше і категорії Б та В. Він також зазначає в своєму листі, що комітет Верховної Ради з питань держбудівництва, тобто ми з вами не підтримали відповідну норму в перехідних положеннях.

Оце я доношу до вашого відома. Ну, перш за все у нас не було таких правок, якщо ви пам'ятаєте, колеги. Жоден депутат і жоден державний орган не надав  правки щодо оновлення. Дійсно, відповідні пропозиції були підготовлені Нацдержслужбою в останній момент. Ми з вами провели професійну дискусію, на мою думку, і визначили, що не можна взяти і звільнити п'ять тисяч працівників за одну секунду, тим більше державних службовців. А це треба робити поступово, серйозно, за допомогою впровадження державних секретарів, а потім уже вони будуть визначатися далі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую за інформацію, Альона Іванівна.

Ми переходимо до розгляду питання другого порядку денного про проект Закону про внесення змін до Закону України  про місцеве самоврядування в Україні (щодо кількісного складу виконавчих комітетів і місцевих рад) (реєстраційний номер 2399) доповідає Микола Трохимович Федорук. Будь ласка, Микола Трохимович.

 

ФЕДОРУК М.Т. Шановні колеги, мене на підкомітеті за участю депутатів іншого підкомітету розглянули даний законопроект і прийняли рішення, що цей законопроект потрібно відхилити. І взагалі нам потрібно буде перейти до змін Закону про місцеве самоврядування в Україні з урахуванням тих нововведень, які є ,у нас і тієї практики, яка буде напрацьовуватись після введення в дію і роботи об'єднаних громад.

Тому необхідності такої в тому, щоб приймати зміни до законодавства, щоб визначати мінімальну кількість членів виконавчих комітетів немає. І звернень таких не надходило ні в які інституції, які займаються проблемами місцевого самоврядування. Пропозиція відхилити.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Микола Трохимович.

Чи є запитання до Миколи Трохимовича Федорука у членів комітету? Немає. Чи є інші пропозиції? Немає.

Надійшла одна пропозиція відхилити зазначений законопроект. Хто за таке рішення, прошу проголосувати.

Дякую, колеги. Хто – проти? Немає. Хто – утримався? Немає. Рішення прийнято одноголосно.

Але, якщо треба буде доповідати, Микола Трохимович, ви ж не будете заперечувати, якщо виникне питання?

 

ФЕДОРУК М.Т. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. У Бублика хліб забрати важко. Тому, хто за те, щоб Микола Трохимович Федорук обстоював позицію комітету при розгляді цього питання з трибуни Верховної Ради?

Дякую, колеги. Хто – проти? Немає. Хто утримався? Немає. Ми вичерпали друге питання порядку денного.

Я бачу, що колега Фірсов появився в нас. Та? Ні? Ні. Мені здалось. Так деколи теж буває.

Ми тоді переходимо до питання п'ятого порядку денного про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо вимог до кандидатів на посади сільських, селищних, міських голів (реєстраційний номер 2036а), автори народні депутати України. Доповідає Олена Петрівна Бойко. Будь ласка, Олена Петрівна.

 

БОЙКО О.П. Шановні колеги, нам пропонується законопроект внесення змін до деяких законів України щодо вимог кандидатів на посади сільських, селищних, міських голів.

Перший законопроект, в який вносяться зміни, він, на жаль, вже є нечинним, це Закон про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад, сільських, селищних, міських голів. У нас на сьогоднішній день є Закон про місцеві вибори. 

Тим не менше в статтю 9 пропонується внести таку норму. Депутатом сільським, селищним, міським головою не може бути обраний громадянин України, який має громадянство іншої держави або протягом останніх трьох років був громадянином іншої держави. Це основна норма щодо якої Головне управління науково-експертне зробило свої негативні висновки. Так само такі висновки Асоціація міст України зробила щодо того, що у нас немає подвійного громадянства, і питання громадянства у нас вирішується іншим Законом про громадянство України. І особа, яка набуває громадянство іншої держави, автоматично позбавляється громадянства України. Це перше зауваження.

 І друга норма, протягом останніх трьох років має громадянство, тільки тоді може мати виборче право. Це теж не конституційна норма, на чому наголошує ГНЕУ.

Таким чином пропонується внести зміни в закон, який є вже не чинним, раз. Норми не конституційні, це друге зауваження основне. І подвійне громадянство – це не питання закону, в які вносяться пропозиції, які надані народними депутатами.

Оскільки ми не проводили засідання підкомітету, вношу таку пропозицію. Запропонувати профільному комітету або відхилити цей законопроект, або відправити на доопрацювання. Ну, оскільки доопрацьовувати нема до чого, бо закон є вже не чинним, то скоріше за все відхилити.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Олена Петрівна.

 

_______________. Це все ж не ми тут головні.

 

БОЙКО О.П. Ні, ні.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Але у мене, до речі, величезне питання вчергове: чому ми не головний комітет по цьому законопроекту. тому у мене доручення секретаріату, будь ласка, лист на Голову Верховної Ради. Я розумію, що там формально внесли посилання на Закон про вибори. Але насправді на три четвертих це законопроект наш. Про службу в органах місцевого самоврядування, про місцеве самоврядування, це чітко наш законопроект насправді. А відтак, лист на Голову підготуйте за моїм підписом. 

Шановні колеги, які є думки щодо самого законопроекту? Чи немає інших думок? Тоді була одна пропозиція рекомендувати профільному комітету відхилити зазначений законопроект.

Хто за таке рішення, прошу голосувати. Дякую. Хто – проти? Немає. Хто утримався? Немає. Рішення прийнято одноголосно.

Ми повертаємося до питання третього порядку денного про проект Постанови про зміни в адміністративному… територіальному устрої Донецької області, зміни встановлення меж міста Маріуполь і Волноваського району Донецької області (реєстраційний номер 3091). Доповідає голова підкомітету Микола Трохимович Федорук. Будь ласка, Микола Трохимович.

 

ФЕДОРУК М.Т. Ми розглядали даний законопроект на підкомітеті і прийшли, ми прийшли до однозначного висновку запропонувати визначитись на комітеті.

Значить, що стосується даного питання, то тут порушено вимоги частини другої статті 173 Земельного кодексу. Немає знову ж таки проектів землеустрою. І в чому тут полягає основна проблема. Що жителі села Калинівка, ну, є Лебединська рада, яка об'єднує 3 села Калинівка, Сопине і Лебединське.

Лебединська рада не функціонує, там немає ні голови, ні депутатів. І рішення про приєднання до міста Маріуполь є лише згода жителів села Калинівки. Згоди в жителів села Лебединське і Сопине немає.

В разі включення села Лебединське, селища Калинівка та села Сопине в межі міста Маріуполь вказані населені пункти будуть зняті з обліку у зв'язку з чим стануть міською територією і відповідно жителі не будуть отримувати пільги визначені для сільського населення, збільшаться тарифи на житлово-комунальні послуги, збільшиться плата за землю, зменшаться норми безоплатної передачі земельних ділянок громадянам тощо.

І ми обговорювали варіант чому б не об'єднатися цим населеним пунктам в об'єднану громаду і мати ті ж права, що і місто Маріуполь, і користуватися всіма благами як в сільських населених пунктах.

Якщо ми приймемо рішення по об'єднанню, вони втрачають, вони будуть зняті з обліку і втрачаються всі, і це стануть вулицями міста Маріуполь.

Була інша думка і присутні, Фірсова немає.

 

_______________. (Не чути)

 

_______________. Що, що? (Шум у залі)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми ж …… почали розгляд, він присутній.

 

ФЕДОРУК М.Т.  Значить послухати також колегу Фірсова.  Тому що ми приймали рішення в  минулому скликанні. Пам'ятаєте, з голосу Геннадій Москаль  вносив пропозицію. Забрали ці із  Новоазовського району, якщо  я пам'ятаю, передали їх  Волноваському. Тарута, пан Тарута  говорив, що це неправильно, тому що це ближче було передати до Маріуполя. Ну це передавали з тим, щоб можна було платити пенсії і тому подібне.  Але зараз є, тоді не було Закону про об'єднання громад, зараз є. Якщо  тут не буде,   ну треба визначитись з комітетом, послухати автора   законопроекту, він краще знає ситуацію там, і приймати рішення. Проблема і питання є, я сказав, пов'язані з чим.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Микола Трохимович.

Є запитання до Миколи Трохимовича Федорука? Немає.  У нас, дійсно,  присутній автор законопроекту, наш колега   народний депутат  Єгор  Фірсов. Але перед тим, як надати йому слово, у мене особисто є одне питання. Чи  можемо ми це робити під час місцевих   виборів, у тому числі і в Маріуполі? Це величезне політичне питання, чи можемо ми  це робити саме зараз? Тому давайте, може,  ми обговоримо це питання в принципі, а потім обговоримо питання, коли ми це зможемо зробити.

Будь ласка, пане Фірсов.

 

ФІРСОВ Є.П.  Сергей Владимирович, спасибо.  Уважаемые члены комитета, на самом деле моя позиция заключается в том, чтоб все действительно было по закону. Если есть какие-то проблемные вопросы,  их обязательно нужно решить. Но просто, чтобы вы понимали саму суть вопроса. Был и есть на самом деле Новоазовский район. Когда оккупационные войска  зашли на него, то большая часть  его была по факту оккупирована. И центр Новоазовского района – город Новоазовск был тоже оккупирован. Остались вот эти вот три поселка, которые лишились своего административного центра. И по факту были заблокированы  казначейские  счета, то есть люди, которые проживали в  этих поселках, они не имели возможности получать пенсии и другие там государственные социальные выплаты.  Чтобы решить эту проблему, Тарута депутат  подал  законопроект  и как бы присоединил эти территории  к территории  Волновахского района, что плюс-минус 40 километров от  этих территорий. То есть, чтобы  жителям вот этих поселков Сопино, Калиновка, Лебединское получить, например, гражданину пенсию, ему нужно ехать порядка 40 километров в другой по факту административный центр, чтобы получить эти деньги. Жителей естественно это не устраивает, но, судя по тому, какая пенсия, по факту получается там около 50-100 гривен, там, где-то 5-10 процентов только на один проезд, тем более, тем более пенсионерам.

Эти поселки и села находятся где-то от 7-10 километров от Мариуполя. И мы тогда не могли принять это решение, поскольку не было решения Мариупольского городского совета и быстро перекинули эти территории в Волноваху. Сейчас логика заключается в том, чтобы забрать из Волновахи, потому что жителям далеко туда ездить за своими соцвыплатами и перебросить это в Мариуполь в 5 километров от этих поселков и сел плюс ко всему, когда-то эта территория действительно была территорией Мариуполя, одной, скажем так, одним из улиц Мариуполя.

Поэтому мое предложение такое, чтобы комитет поддержал, чтобы люди могли ездить и получать свои соцвыплаты и не, скажем так, не утруждаясь, и не плача трача на это большие деньги.

В отношении того стоит ли это делать перед выборами в городе Мариупольэто вопрос. И я с этим согласен. И, в принципе, я думаю, что до выборов этого не стоит делать, нужно дать Мариуполю возможность, чтобы он проголосовал, сформировать новый совет, а после этого только принимать решение об объединении.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, пане Єгоре.

Я так розумію, що для обговорення саме цього питання у нас на засіданні присутній заступник голови Центральної виборчої комісії Андрій Йосипович Магера. Будь ласка, Андрій Йосипович.

 

МАГЕРА А.Й. Дякую, Сергію Володимировичу. Шановні члени комітету, справді, мене запрошували щодо проекту "Македон". Але я повністю підтримую ваше рішення. І тому я не брав слово в обговоренні. Але, оскільки цікавить комітет думка нас з боку Центральної виборчої комісії. Я поділяю ту стурбованість, що під час виборів в Маріуполі, мабуть, не варто приймати подібне рішення. І, тим більше, ми, скажімо, в місті Маріуполі є 4 райони міські, які входять до складу міста Маріуполя, а там відповідним чином існують районні виборчі комісії і тоді виникає питання, яка районна виборча комісія буде встановлювати підсумки голосування на тих дільницях, які будуть приєднані до міста Маріуполя.  Там дуже багато проблем може виникнути саме   зараз. Тому  я би радив все ж таки цього не робити.

І другий момент. Він не лише пов'язаний саме з цим  рішенням, з будь-яким  іншим рішенням, щодо  приєднання різних  населених пунктів об'єднання в один населений пункт. Це чутливе питання для реєстру   виборців в  аспекті того, щоб не було в одному і тому   самому  населеному пункті не виявилось вулиць з однаковою назвою.  Машина цього не  розуміє, як це наприклад  дві вулиці Леніна можуть   опиниться, чи там дві вулиці Шевченка і тому подібне.  Тому це таке питання досить делікатне, коли приймати рішення, то всі моменти треба пройти.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Андрію Йосиповичу.

Тому, колеги, можливо, щоб ми зараз не гаяли  час,  є пропозиція  наступна. Є пропозиція – відкласти це рішення до закінчення  процедури виборів у місті Маріуполі для того, щоб ми просто не створили якихось додаткових  колізій і так в дуже чутливому регіоні, яке може бути. Я просто відчуваю, що настрій комітету,  в принципі, позитивний, але  ми не можемо зараз прийняти по факту це рішення. Дякую. Дякую за розуміння автору.

Тому  є пропозиція відкласти розгляд цього питання. 

Хто за таке рішення, прошу голосувати. Дякую, колеги.   Хто – проти?   Немає. Хто утримався?

 

КУРИЛО В.С. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, дивіться, у нас… Ви абсолютно праві, Віталій Семенович. І у нас ситуація з документами наступна. У нас є подання голови військово-цивільної адміністрації з посиланням на думку  громади, але у нас немає там думки громади. Тому поки є час, треба з цим теж працювати, щоб  ми якнайбільше тих пробоїн, які у нас є, щоб ми їх закрили принаймні якимись рішеннями.

 

КУРИЛО В.С. Я б, наприклад, особисто не перейшов з села в місто.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. То таке. Слава Богу, що не тільки ви там живете.

Колеги, ми переходимо до питання шостого порядку денного, це останнє питання із переліку законопроектів, з опрацювання яких комітет не  є головним.  Про проект Закону "Про внесення змін  до деяких законів України  щодо реорганізації та ліквідації  навчально-виховних закладів державної та комунальної форм власності за погодженням територіальних громад"  (реєстраційний номер 2174).

Доповідає   народний депутат  Река. Будь ласка.

 

РЕКА А.О.  Колеги, сьогодні той день, що треба бути коротким. Всі, хто мав якесь відношення, не якесь відношення, а відношення до законопроекту, висловили думку – на доопрацювання або відхилити цей законопроект і направити  його головному комітету (а головний –  Комітет з питань науки і освіти), направити його на доопрацювання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Будь ласка,  пан  Дехтярчук.

 

ДЕХТЯРЧУК О.В.   Я, наскільки розумію, пропозиція полягає у тому, що реорганізація навчальних закладів, а мова іде про початкову ланку освіту, середню ланку освіти, має здійснюватись лише за погодженням місцевих органів самоврядування.  І у даному випадку, хоча це не питання нашого профільного комітету, але нічого  поганого  у тому  я не бачу, що якщо орган місцевого самоврядування  на своїй території буде, вибачте, ми ж говоримо з вами, що об'єднані територіальні громади будуть розпоряджатися початковою ланкою освіти та  відповідно  5-9 класами.

Тому у даній ситуації це не суперечить абсолютно засадам ні  Концепції про об'єднання територіальних  громад, ні тим заявам, які  ми  чули у сесійній залі, зокрема на мої депутатські запити нашого  міністра освіти Квіта, який  говорив, що початкова ланка не повинна ліквідовуватись у жодному випадку, і вона має перебувати за місцем розташування  дитини – раз. І друге – постійно ми говорили про врахування думки місцевої громади, тобто органів  місцевого самоврядування. Дякую.

 

РЕКА А.О. Це є в законі все, а зміни рекомендують  не вносити, відправити  його  у головний комітет.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

У нас є представник Асоціації міст України. Віктор Віталійович Кравченко, будь ласка.

 

КРАВЧЕНКО В.В. Дякую. Шановний Сергію Володимировичу, шановні народні депутати, тут ключовий момент, на нашу думку, є те, що пропонується замінити, щоб рішення приймала не відповідна рада, а територіальна громада про  реорганізацію навчально-виховних закладів.   Ну, згідно з Законом про місцеве самоврядування  це виключно компетенція ради, по-перше. 

А по-друге, який же  механізм прийняття рішення громадою. От, скажімо, в місті Києві як громада міста Києва може прийняти рішення про  змінювання там цільового використання дитячого  садку? Як? Що проводити конференцію  міську чи референдум?  Тобто  механізмів немає, яке громада. І тому  ми також пропонуємо підтримати рішення рекомендувати профільному комітету відхилити цей законопроект.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Відправити на доопрацювання.

 

КРАВЧЕНКО В.В.  Чи на доопрацювання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Шановні колеги… Добре, колеги, було дві пропозиції. Перша – рекомендувати головному комітету відправити на доопрацювання. І була  друга пропозиція –  рекомендувати головному комітету ухвалити, підтримувати ухвалення у першому читанні.

Да, будь ласка, вибачте. Але представляйтесь.

 

ХОБЗЕЙ П.К. Шановні Сергій Володимирович, шановні депутати! Павло Хобзей, заступник міністра освіти  і науки України. Міністерство теж не підтримує  ці зміни.  Більше того, я вам скажу, що ми дуже довго боролися для того, щоб ці зміни  відбулися, власне, щоб місцеві органи, щоб ради визначали це питання. Бо це в попередній нормі було так, територіальна громада, ніхто нічого не розуміє, бо референдум не зробиш. Це зараз є, треба залишити. І ми чекаємо на процеси, які пройдуть відповідно до  централізації, тому що це питання, воно якраз …… теж   не вирішує. Тому що там місцевий орган влади не є засновником того закладу, а якому відбувається.  Тому що засновником є  вища рада, яка фінансує. І у нас відповідно засновник мав би право ліквідувати, реорганізовувати і робити. Тому  дякуємо за розуміння і за відхилення…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякуємо, Павло Кузьмич. Ми не є головним комітетом, ми можемо лише рекомендувати головному комітету.

Отже, була перша пропозиція – рекомендувати головному комітету  відправити цей законопроект  на доопрацювання.

Хто за таке рішення, прошу голосувати. Дякую, колеги. Хто – проти?   Немає. Хто утримався? Немає. Рішення прийнято одноголосно. Ми вичерпали перелік питань порядку денного.

Переходимо  до розділу "Різне". У мене є  декілька оголошень.

Асоціація малих міст України  5-6 листопада  2015 року проводить  Форум місцевої демократії  "Формуємо справжні громади". Початок об  11  годині 5-6.  Місце проведення форуму готель  "Рамада Енкор" (це Столичне шосе, 103).   Вони звертаються до нас із проханням, щоб цей захід відбувся за підтримки   комітету. Асоціація малих міст України – це,  в принципі, один із  партнерів, одна із асоціацій партнерських  до комітету. Чи немає заперечення проти такого рішення?

 

_______________. Немає.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді є пропозиція за це проголосувати. Хто за те, щоб цей захід відбувся за підтримки комітету, прошу проголосувати. Дякую.  Хто – проти?   Немає. Хто  утримався? Немає.

У нас є друге питання.  Шановні колеги,  ви знаєте, що ми на минулому засідання визначилися щодо того, кого і з наших колег номінувати на Почесну грамоту Верховної Ради, але ми не визначились, кого ми хочемо номінувати на  грамоту Кабінету Міністрів  України   теж у зв'язку  із Днем працівника місцевого самоврядування.  Я би рекомендував, щоб ми номінували нашого колегу Сергія  Володимировича Кудлаєнка, який є  заступником нашого комітету. Немає заперечень? 

Є пропозиція  це підтримати голосуванням. Хто – "за", колеги?  Дякую Хто – "проти"? Немає. Хто утримався? Немає. Рішення прийняте одноголосно.

Я би хотів  подякувати нашому колезі  пану Балозі, який знов… А, він втік? Ні, не втік. Я так розумію, що  у  зв'язку  із виборами  у  Мукачеві він забезпечив комітет питною водою, що є дуже корисним для  нас. Ми вам дуже дякуємо.

Колеги,  хто хотів би виступити у питаннях "Різне"?

 

КУРИЛО В.С. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, хто за те, щоб номінувати Віталія Семеновича Курила… (Шум у залі)

 

_______________. Так, ні, це серйозно. У Рівненській області є ………….і місцевий населений пункт встановив Нобелівську премію. Ми як комітет можемо звернутись до місцевої селищної ради.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую  всім, шановні колеги. Я оголошую   засідання комітету закритим.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку